Carrefour este primul retailer din România care introduce pungile 100% biodegradabile

Carrefour România introduce un produs inovator la scală națională – pungile 100% biodegradabile, o soluție pentru eliminarea a milioane de pungi de plastic. Create pe baza polimerilor naturali de către un producător român, noile pungi vor fi disponibile în toate cele peste 320 de magazine din România până la finalul lunii iunie.

Anunţul a fost făcut astăzi în cadrul unui eveniment care, de Ziua Mondială a Mediului, a adus împreună – alături de Carrefour și Ministerul Mediului – reprezentat de doamna Graţiela Gavrilescu, Ministrul Mediului – pe toți partenerii care au contribuit la acest proiect unic.

Introducerea pungii biodegradabile este un pas major în viziunea noastră de a promova o viaţă mai bună şi de a deveni lider în tranziţia alimentară pentru toţi prin promovarea unei economie regenerativă în România, o economie care favorizează materialele biodegradabile, rapid şi sigur, în dauna celor toxice pentru mediu şi care se concentrează pe prevenirea eliberării de deșeuri greu reciclabile. Implementarea acestei viziuni Carrefour are la bază folosirea inovaţiei și bio-tehnologiei, dezvoltate la standarde internaționale, împreună cu parteneri locali, care sunt conectați la ecosisteme globale de inovație. Vreau să felicit echipa noastră, echipa Carrefour, pentru exemplul pe care îl dă în piaţă. Exemplul nostru de colaborare poate fi un model de economie circulară şi pentru alţi retaileri din România.” a declarat Anca Damour, Director Corporate Affairs și Comunicare Carrefour România.

Punga realizată în parteneriat cu primului brand românesc de ambalaje 100% biodegradabile – Biodeck,este fabricată din amidon de porumb și este imprimată cu cerneală pe baza de soia, special concepută astfel încât să se biodegradeze rapid (3-6 luni) si complet, fără să polueze mediul înconjurător.

Mai mult, punga este în întregime compostabilă (convertibila in material organic de către microorganisme aparute natural) – conform certificării S0708. Pentru început, pungile 100% biodegradabile vor fi disponibile clienților Carrefour în două formate, cu o capacitate de 5 kg, respectiv 7 kg.

„Ne bucură inițiativa Carrefour România de a implementa politici sustenabile cu privire la înlocuirea pungilor din plastic cu unele prietenoase cu mediul, dar şi faptul că am găsit un partener care își dorește să facă acest lucru pe termen lung. Pungile noastre sunt făcute din resurse regenerabile, certificate la nivel european și respectă directivele Uniunii Europene cu privire la compostabilitate. În funcție de căldură și de umiditate, ele se biodegradează complet între 1 și 6 luni, in conditii de compostare”, spune Adrian V. Georgescu, Director de Vanzări Biodeck.

Introducera pungii biodegradabile în rețeaua de magazine Carrefour reprezinta un moment cheie in viziunea de a promova o economie regenerativa. Aceasta viziune a inceput inca din 2013, prin proiecte precum:

  • Sigurec, cea mai modernă soluție de colectare selectivă care există în România, dezvoltată de Carrefour, începand cu 2013, în parteneriat cu Green Group. O premieră pentru retailul local, cele 21 de stații Sigurec din parcările hipermarketurilor Carrefour au colectat în cei 5 ani de implementare: peste 21,5 milioane de unitati deșeuri PET, doze și recipiente de sticlă, peste 3.000 de tone de deșeuri de echipamente electrice și electronice și peste 2.600 de tone de deșeuri de hartie-carton. Pe langa statiile Sigurec Prime, marim infrastructura pusa la dispozitie clientilor, cu peste 100 de statii Sigurec IN (solutii de interior, dedicate supermarketurilor) si Sigurec Public (sisteme de exterior, in colaborare cu autoritatile publice).
  • Programul de colectare a bateriilor uzate și a acumulatorilor vechi, „Reciclează și te recompensăm!”, dezvoltat în parteneriat cu CCR Rebat România începand din 2014, in toate hipermarketurile din tara. Clientii sunt invitati sa aduca 5 baterii uzate, in schimbul carora primesc 1 baterie nouă, marca Carrefour. Până în prezent au fost colectate peste 1,7 milioane de baterii (aproximativ 37 tone, colectate de clientii din reteaua de hypermarketuri Carrefour)
  • Ferma Bio&co, program dezvoltat de Carrefour alături de Ateliere Fără Frontiere, este un prim proiect de economie circulară în care peste 800 de tone de deşeuri alimentare vegetale (preponderent fructe şi legume perimate), provenite din hipermarketurile Carrefour din București, sunt colectate şi transformate în compost, compost utilizat ca îngraşământ natural pentru fructele şi legumele cultivate la ferma Bio&Co.
  • Reconect, program anual susținut de Carrefour România și dezvoltat de Ateliere fără Frontiere, prin care se încurajează protejarea mediului si sustinerea educatiei digitale. În cadrul atelierului, deșeurile electrice și electronice donate, sunt colectate şi transformate în echipamente IT funcţionale şi alocate apoi către școli, grădinițe, asociații și fundații. Peste 11.700 de calculatoare complete au fost donate celor peste 35.000 de copii și tineri beneficiari.
  • Consumul responsabil de energie în magazinele Carrefour, implementare în magazinele Carrefour a sistemului de iluminare cu LED, care permite reducerea consumului cu 35% şi a sistemului de refrigerare full CO2, care reduce cu pana la 900 de tone/ an emisiile de carbon şi a cărui căldură generata de instalaţie este recirculata şi reutilizata pentru încălzirea spatiilor adiacente.

Mai multe informații despre programele de mediu dezvoltate de Carrefour pot fi găsite în broșura postată pe siteul www.carrefour.ro, în secțiunea Mediu.

 

Despre Carrefour:

În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele 320 magazine din țară (32 hipermarketuri ‘Carrefour’, 236 supermarketuri (214 magazine ‘Market’ și 22 magazine ‘Express Orange’), 42 magazine de proximitate ‘Express’, 10 magazine de proximitate ‘Contact’), cât și prin portalul unic www.carrefour.ro. Mai mult, prin platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, Carrefour le oferă clienților din Iași, Cluj, Constanța și București posibilitatea de a face cumpărături din peste 50.000 de produse la preț de hipermarket, livrate în 90 de minute. De asemenea, prin intermediul Gurmandio, clienții din Iași, Suceava, Botoșani, Piatra-Neamț, Galați și Târgu Jiu pot comanda o varietate mare de preparate, atât din secțiunea de gastronomie a Carrefour, cât și de la restaurantele locale, livrare gratuită și multiple metode de plată (cash, card, tichete de masă).

Carrefour a dezvoltat pentru clienții săi mijloace inovatoare de plată, precum aplicația „Carrefour Pay”, prin intermediul căreia aceștia pot verifica preţurile din magazin sau plăti cumpărăturile direct din aplicaţie, la casele de marcat. Continuând seria inovațiilor, anul trecut, Carrefour a lansat în hipermarketul Carrefour Băneasa, serviciul integrat „Casa ta – Self Service”, prima casă de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate.

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.

În aprilie 2018, Carrefour România a lansat Filiera Calității Carne de Mânzat, continuându-și astfel misiunea și angajamentul de a le oferi clienților produse românești de calitate, proaspete și gustoase, cu gust autentic, la un preț competitiv, prin dezvoltarea de parteneriate durabile cu micii producători locali. Filiera Calității Carne de Mânzat se alătură celorlalte 3 lansate de Carrefour în România, începând cu 2008, pentru porc, morcov și cartofi, asigurând controlul calității produselor oferite, prin monitorizarea și verificarea continuă a standardelor de calitate setate împreună cu partenerii de către o echipă de experți.