Declarație comună privind măsurile de protecție pentru angajații și clienții din sectorul comerțului alimentar în timpul pandemiei de Covid-19

UNI Global Union, Auchan Retail și Carrefour Group au semnat o declarație comună privind punerea în aplicare a unor bune practici ale companiilor pe parcursul crizei sanitare provocate de pandemia Covid-19.

Într-un moment în care piața muncii se confruntă cu o situație de urgență sanitară și economică fără precedent, Auchan Retail, Carrefour și UNI se angajează să comunice și să lucreze împreună pentru a împărtăși cele mai bune practici de lucru puse în aplicare pentru a preveni riscurile asociate Covid-19. Împreună, sunt de acord să analizeze introducerea tuturor măsurilor utile și adecvate, derivate din bune practici corporative, pentru a preveni, reduce sau elimina riscurile de contaminare pentru angajații și clienții lor.

Aceste măsuri acoperă următoarele tematici:

Îmbunătățirea normelor de igienă și siguranță recomandate fiecărui salariat din țările în cauză

Regulile sanitare pentru magazine, drive, livrare la domiciliu și depozite logistice

Măsurile de acompaniere socială pentru angajați

Acompanierea angajaților cu o situație specială (lucrători cu dizabilități, femei însărcinate).

„Suntem pe deplin conștienți de importanța rolului nostru ca serviciu de primă necesitate. Prioritatea noastră absolută este, încă din prima zi, sănătatea echipelor noastre precum și cea a clienților noștri. Ne punem toată energia în această direcție, iar împărtășirea bunelor noastre practici sanitare și de siguranță se înscriu în această voință comună de a acționa în fața acestei crize inedite”, a declarat Jérôme Nanty, director executiv de resurse umane în cadrul Grupului Carrefour.

În acest context sanitar excepțional, protecția clienților și a angajaților noștri este o prioritate. Le datorăm acest lucru, deoarece echipele noastre sunt pe deplin angajate într-o misiune strategică: să facem totul pentru a continua să hrănim populația în fiecare țară în care suntem prezenți. Posibilitatea de a face schimb de bune practici în acest domeniu și de a colabora cu partenerii noștri pe aceste subiecte sunt oportunități pe care le vom utiliza grație acestui demers coordonat de UNI„, a declarat Marc Grosser, director resurse umane, transformare și CSR în cadrul Auchan Retail.

Lucrătorii din supermarketuri își pun viața în prima linie în timp ce continuă să servească publicul în timpul pandemiei. Astăzi, mai mult decât oricând, angajatorii și sindicatele trebuie să lucreze împreună pentru a proteja cel mai bine sănătatea lucrătorilor din magazine și a clienților în timpul acestei crize sanitare. Prin semnarea acestei Declarații, Auchan și Carrefour arată calea în lupta împotriva Covid-19, iar celelalte companii sunt invitate să țină pasul”, a declarat Christy Hoffman, secretarul general al UNI.

toyz.ro

Despre Auchan Retail:

Prezentă în 14 țări, Auchan Retail cuprinde toate formatele de comerț cu produse alimentare (hipermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate, drive și e-commerce) având 2.293 de puncte de vânzare. Auchan Retail își plasează clienții în centrul tuturor acțiunilor sale, oferindu-le o experiență de cumpărare figitală, combinând magazinele fizice cu ecosistemul digital, precum și produse exclusive, de calitate, la cele mai bune prețuri.

Comercianți de nouă generație, actori pentru bun, sănătos și local, cei 329.694 de angajați ai Auchan Retail contribuie, printr-o abordare responsabilă alaturi de clienți, agricultori și furnizori, să permită tuturor să traiască mai bine, mâncând mai bine.

Pentru a ne urmări: www.auchan-retail.com – Twitter @auchannews – LinkedIn Auchan Retail

Despre Carrefour Group:

Grație unei rețele multi-format de 12.300 de magazine în peste 30 de țări, Grupul Carrefour este unul dintre liderii mondiali ai comerțului alimentar. Carrefour întâmpină 105 milioane de clienți din întreaga lume și a realizat o cifră de afaceri de 80,7 miliarde de euro în 2019.

Peste 325.000 de colaboratori contribuie pentru a face din Carrefour liderul mondial al tranziției alimentare pentru toți, oferind în fiecare zi o alimentație de calitate, accesibilă peste tot și la un preț rezonabil.

Pentru mai multe informații, vă rugăm să vizitați www.carrefour.com, Twitter (@GroupeCarrefour) sau LinkedIn (Carrefour).

Despre UNI Global Union:

UNI Global Union, cu sediul în Nyon, Elveția, reprezintă 20 de milioane de lucrători din domeniile de competențe și servicii din 150 de țări, inclusiv patru milioane de lucrători din sectorul comerțului.

UNI a încheiat acorduri globale cu unii dintre cei mai mari comercianți cu amănuntul din lume – inclusiv Carrefour și Auchan – pentru a asigura drepturile muncitorilor în cadrul activităților lor. Misiunea UNI este de a întări puterea muncitorilor din sectorul serviciilor la nivel mondial prin dezvoltarea sindicatelor și extinderea negocierilor colective; îmbunătățirea condițiilor de muncă și de viață ale muncitorilor și sprijinirea unei creșteri economice durabile.

Aflați mai multe pe www.uniglobalunion.org și Twitter @uniglobalunion.