IKEA lansează chifteluțele de legume, o alternativă sustenabilă pentru iubitorii de carne

IKEA revoluționează unul dintre produsele care i-au adus popularitatea – binecunoscutele chifteluțe din carne, pe care le duce mai departe prin reinventarea rețetei într-o variantă fără carne, doar pe bază de plante. Rezultatul este un sortiment cu textură și gust de carne, o variantă mai sustenabilă pentru adepții rețetei tradiționale de chifteluțe, la un preț la fel de accesibil.

Începând cu 1 august, un nou produs alimentar va fi disponibil în restaurantele IKEA din București, în bistro și la magazinele cu delicatese suedeze – chifteluțele de legume, aproape identice cu opțiunea din carne în materie de textură și gust*. Noile chifteluțe de legume reprezintă o alternativă mai sustenabilă pentru cei ce preferă carnea și, totodată, un rezultat al ambiției IKEA de a inspira cât mai mulți oameni să facă alegeri mai prietenoase cu mediul înconjurător.

Mai precis, cantitatea de gaze cu efect de seră emisă în urma producției acestui nou sortiment echivalează cu doar 4% din totalul clasicelor chifteluțe IKEA. Astfel, varianta de legume contribuie la ambiția companiei de a genera un impact pozitiv asupra climei.

La IKEA, vindem peste un miliard de chifteluțe în fiecare an și suntem conștienți în legătură cu impactul procesării de carne asupra planetei. Acum, revoluționăm acest produs și extindem familia chifteluțelor IKEA prin intermediul noii variante de legume. Obiectivul nostru cheie este acela de a recrea gustul și textura asemănătoare cărnii, folosind doar ingrediente pe bază de plante și, implicit, de a încuraja toți iubitorii de carne să le încerce. Considerăm că opțiunile alimentare mai sustenabile ar trebui să fie la îndemâna cât mai multor oameni, așa că prețul chifteluțelor de legume este la fel de accesibil precum cel al variantei de carne”, spune Vanja Zeljković, Country Food Manager IKEA SEE.

După variantele cu carne de porc, vită, pui, opțiunea vegetariană sau cea din somon, noile chifteluțe de legume vin cu ingrediente care substituie carnea, ingrediente pe bază de plante, obținute din proteine de mazăre galbenă, ovăz, cartofi, ceapă și mere. În restaurantele IKEA, chifteluțele de legume se vor putea servi cu piure de cartofi, merișoare și sos de smântână, la fel ca varianta tradițională și la același preț.

De asemenea, clienții vor putea cumpăra și pungi de chifteluțe de legume congelate de la magazinul cu delicatese suedeze IKEA, pentru a le pregăti chiar la ei acasă. Rețeta chifteluțelor de legume nu include ingrediente de origine animală, ceea ce le transformă într-o opțiune a gamei alimentare IKEA potrivită pentru cât mai mulți oameni – fie ei iubitori ai produselor din carne, flexitarieni (semi-vegetarieni) sau vegetarieni.

* În cazul în care restaurantele nu se deschid până la data specificată, clienții vor putea gusta noile chifteluțe însoțite de garnituri prin intermediul ofertei „la pachet” disponibilă în Bistro.IKEA RomâniaMagazinul IKEA Băneasa a fost inaugurat pe 21 martie 2007, fiind urmat de magazinul Pallady, care și-a întâmpinat primii vizitatori pe 24 iunie 2019. Cele două magazine pun la dispoziția clienților peste 9,500 de produse funcționale și accesibile, astfel încât cât mai mulți oameni să își poată permite să aibă o locuință primitoare și confortabilă. Pentru a aduce articolele brandului cât mai aproape de cât mai mulți oameni, IKEA a deschis centre de livrare în Brașov, București, Cluj, Constanța, Iași și Timișoara. În timpul anului fiscal 2019 (01.09.2019-31.08.2019), magazinele IKEA din România au primit peste 3,6 milioane de vizitatori, în timp ce website-ul www.ikea.ro a înregistrat peste 22 de milioane de accesări.

Ingka GroupGrupul Ingka (Ingka Holding B.V. și entitățile sale controlate) este unul dintre cele 12 grupuri diferite de companii care deține și operează IKEA în baza unor acorduri de franciză cu Inter IKEA Systems B.V. Ingka Group are trei domenii de activitate: IKEA retail, Ingka Investments și Ingka Centres. Grupul Ingka este partener strategic în sistemul de franciză IKEA, operând 374 magazine IKEA în 30 de țări. Aceste magazine au avut 839 de milioane de vizite în timpul anului financiar 2019 și 2.6 miliarde de vizite pe platforma www.Ikea.com. Grupul Ingka operează afaceri sub viziunea IKEA – de a crea o viață de zi cu zi mai bună pentru și mai mulți oameni, oferind o gamă largă de mobilier, accesorii şi soluţii funcţionale, cu un design de calitate, la preţuri cât mai accesibile celor mai mulţi oameni.

Facebook Retail News: