În anul financiar 2019/20, Hornbach și-a crescut cifra de afaceri netă cu 8,4% la 4,7 mld. Euro. Criza generată de Covid-19 aruncă o umbră asupra viitorului

În anul financiar 2019/20 (1 martie 2019 până la 29 februarie 2020), grupul Hornbach a crescut substanțial. Pe baza datelor preliminare, cifra de afaceri netă a concernului Hornbach Holding AG & Co. KGaA a crescut cu 8,4% ajungând la 4,7 miliarde de Euro. Cel mai mare subgrup operativ al concernului Hornbach Baumarkt AG, care, la data încheierii exercițiului financiar, 29 februarie 2020, administra la nivel european 160 (anul precedent: 158) de magazine de materiale de construcții și de grădinărit precum și magazine online în nouă țări, și- a majorat cifra de afaceri cu 8,1%, ajungând la 4,4 miliarde de Euro.

Fără a lua în considerare magazinele inaugurate sau cele închise și ajustările de curs valutar, cifra de afaceri a magazinelor de materiale de construcții și grădinărit (DIY) a crescut cu 7,7% la nivelul concernului. Subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH al concernului a înregistrat un plus la cifra de afaceri de 13,2%, ajungând la 299 milioane de euro.

În anul de raportare 2019/20 și până în momentul de față, criza generată de Covid-19 încă nu a afectat evoluția afacerilor grupului Hornbach. Albrecht Hornbach, președintele consiliului de administrație al Hornbach Management AG, ia însă în calcul efecte notabile asupra evoluției afacerilor în 2020/21.

Ca urmare a gradului ridicat de nesiguranță privind evoluția viitoare, în momentul de față nu se pot face afirmații concrete. Însă, din fericire, datorită puterii sale financiare și a rezervelor de lichidități, consider că grupul Hornbach este foarte bine pregătit să facă față și unor faze mai dificile“, a declarat Albrecht Hornbach.

Prognoza veniturilor pentru anul financiar 2019/20, concretizată

Potrivit Hornbach, veniturile din anul financiar 2019/20 se pare că au evoluat mai bine decât așteptările. Conform primelor cifre preliminare, încă nevalidate, este de așteptat ca rezultatul operațional, ajustat la efecte de rezultat neoperative (EBIT ajustat), al concernului Hornbach Holding AG & Co. KGaA să se situeze ușor peste marja de prognoză nominalizată (anul precedent: 134,9 milioane de Euro). După nouă luni se prognoza în continuare o creștere de două cifre, mică până la medie. Conform datelor preliminare, se estimează că în subgrupul Hornbach Baumarkt AG, EBIT-ul ajustat (anul precedent: 81,9 mil. Euro) a crescut mai mult decât dublu, după ce în prealabil se anticipase o creștere din domeniul procentual de două cifre, medie până la mare.

Motivul creșterii îl reprezintă, în esență, majorările cifrei de afaceri în condițiile unor suprafețe de vânzare comparabile și o eficiență a costurilor substanțial îmbunătățită în trimestrul al patrulea (1 decembrie 2019 până în 29 februarie 2020). Prognoza actualizată a rezultatelor pentru 2019/20 stă sub rezerva faptului că în evoluția viitoare a crizei generate de Covid-19 nu vor exista evenimente ulterioare datei bilanțului și care ar trebui să fie luate în considerare retroactiv la încheierea exercițiului financiar.

Magazinele de materiale de construcții și de grădinărit din Germania – plus 6,5% pe o suprafață de vânzare comparabilă

Cifra de afaceri netă pe segmentul DIY, inclusiv comerțul online a crescut în regiunea Germaniei în anul financiar 2019/20 cu 6,0%, ajungând la 2.245 mil. Euro. Pe o suprafață de vânzare comparabilă, aceasta însemnând fără să fie luate în considerare deschiderea unor noi magazine sau închiderea altora în ultimele douăsprezece luni, a rezultat o creștere de 6,5% (an precedent: 2,2%). Astfel, Hornbach a avut rezultate substanțial mai bune decât branșa magazinelor de materiale de construcții din Germania (anul calendaristic 2019: plus 3,8%). În Germania, la data încheierii exercițiului financiar, Hornbach administrează 96 (anul precedent: 97) de magazine în comerțul DIY clasic. Deși Hornbach nu a deschis magazine noi în Germania, cota de piață a crescut până la 11,3% (anul precedent: 11,1%).

Activitățile internaționale cresc cu peste 10%

În cele opt țări din afara Germaniei (regiunea reprezentată de restul Europei), inclusiv magazinele de materiale de construcții și grădinărit nou deschise în cea de-a doua jumătate a anului în Kristianstad (Suedia), Prešov (Slovacia) și Duiven (Țările de Jos), precum și în comerțul online, subgrupul Hornbach Baumarkt AG a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de 10,4% ajungând la 2.183 mil. Euro. Contribuția din străinătate la cifra de afaceri a concernului a crescut de la 48,3% la 49,3%. Fără a lua în considerare magazinele inaugurate și cele închise și ajustările de curs valutar, în anul financiar 2019/20 Hornbach și-a majorat cifra de afaceri în restul Europei cu 8,9% (în anul precedent: 6,5%). Incluzând efectele de curs valutar și în condițiile unor suprafețe de vânzare comparabile, cifra de afaceri a crescut cu 9,2% (an precedent: 5,6%).

Dezvoltarea cifrei de afaceri a magazinelor de materiale de construcții și grădinărit Hornbach*, în condițiile unor suprafețe de vânzare comparabile (în %)

Anul financiar 2019/20

Trimestrul 1

Trimestrul 2

Trimestrul 3

Trimestrul 4

Total

Anul financiar 2018/19

Concern

7,8

8,8

4,6

9,7

7,7

2,3

3,4

6,2

5,9

4,2

Germania

6,9

8,0

3,3

7,9

6,5

-0,2

1,2

4,4

4,7

2,2

Restul Europei

8,7

9,6

5,9

11,6

8,9

5,2

5,8

8,2

7,1

6,5

* fără efectele cursului valutar

Subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH a concernului a înregistrat în anul financiar 2019/20 o creștere a cifrei de afaceri cu 13,2% ajungând la 299 mil. Euro. Prin preluarea unor competitori, numărul de filiale s-a majorat comparativ cu anul precedent, de la 30 la 34 de locații.

Închideri de magazine din cauza crizei de generate de Covid-19

Albrecht Hornbach consideră „amar“ faptul că succesul anului financiar încheiat se estompează din cauza veștilor, care se modifică de la oră la oră, legate de criza generată de Covid-19. Din cauza pandemiei, Hornbach a închis temporar magazinele staționare din mai multe țări, ca urmare a dispozițiilor autorităților.

Trebuie să luăm în calcul faptul că se vor produce pierderi în cifra de afaceri ca urmare a închiderilor. Însă acestea vor fi diminuate parțial datorită faptului că, mulțumită magazinelor noastre online, putem realiza totuși în continuare unele vânzări, în ciuda închiderii magazinelor fizice. Ca urmare a gradului ridicat de nesiguranță asupra evoluției viitoare, în momentul de față nu se pot face afirmații concrete. Însă, din fericire, datorită puterii sale financiare și a rezervelor de lichidități, consider că grupul Hornbach este foarte bine pregătit să facă față și unor faze mai dificile“, a comentat Albrecht Hornbach despre situația actuală.

Indicatori preliminari, neverificați Concernul Hornbach Holding AG & Co. KGaA

Anul financiar

2019/20

Anul financiar

2018/19

Modificare

în %

(în milioane euro dacă nu este indicat altfel)

Cifră de afaceri netă grupul Hornbach

4.729

4.362

8,4

Cifră de afaceri netă subgrupa Hornbach Baumarkt AG a concernului

4.428

4.096

8,1

din care Germania

2.245

2.118

6,0

din care restul Europei

2.183

1.977

10,4

Cifră de afaceri netă subgrupa Hornbach Baustoff Union GmbH a concernului

299

265

13,2

Numărul magazinelor DIY

160

158

1,3

Suprafață de vânzare (DIY) conform BHB (în mii mp)

1.889

1.853

1,9

Angajații grupului Hornbach1)

21.473

21.055

2,0

1) Număr de persoane în ziua țintă 28 (29) februarie, inclusiv raporturile de angajare pasive

În cazul informațiilor procentuale și al numerelor pot interveni diferențe din rotunjiri. Informațiile procentuale sunt calculate pe bază de mii euro.

Despre Grupul Hornbach:

Fondată în anul 1877, Hornbach este singura companie din domeniul construcțiilor și grădinăritului care se poate mândri cu o istorie de 6 generații. În acest moment, concernul deține 160 de magazine mixte de materiale de construcții și grădinărit și magazine online, în 9 țări din Europa (Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxemburg, Elveția, Suedia, Slovacia și România), dintre care 6 în România (București Berceni, București Militari, București Balotești, Brașov, Timișoara și Sibiu).

Conceptul comercial și gama de produse sunt orientate în întregime către sprijinirea proiectelor clienților. Hornbach le garantează acestora prețuri mereu mici, fiind lider de piață pe acest segment, iar consilierea oferită de specialiștii companiei direct la raft și serviciile puse la dispoziție în fiecare magazin sunt foarte apreciate.

Prin pionierat, cum ar fi deschiderea primului magazin mixt de materiale de construcții și produse de grădinărit (1968), a primului megastore (1980) și a primului magazin de materiale de construcții cu conceptul drive-in (2003), Hornbach își dovedește în permanență forța inovatoare. De decenii, Hornbach este considerat un angajator de top, în acest moment având aproximativ 21.000 de angajați care contribuie la succesul companiei.